En ängel som förlorar sina vingar hittar andra sätt att flyga





söndag 17 januari 2010

Det omedvetnas val

Jag har försökt gömma mig, har försökt stänga av.. Vill inte känna, bara göra- inte tänka på det som gör ont. Allt har känts så bra de senaste dagarna, du har inte varit i närheten av mitt hjärta en enda gång och jag har inte behövt oroa mig för att se dig och få den negativa känslan av överraskning.
Det kändes som att jag hade kontroll.

Jag drömde om dig inatt. Du var här, på samma sätt som du varit så många gånger förut när du var min. När det var vi. På riktigt.
Jag låg i ditt knä och du smekte mitt hår och mitt ansikte varsamt.
Du hade den där blicken. Den som sa att du älskade mig utan att du behövde uttala orden.
Vi var sams, och mitt hjärta var helt..

Jag vaknade, och det enda jag lyckats tänka på idag är du.
Var vänlig och stig ur mitt omedvetna NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar