En ängel som förlorar sina vingar hittar andra sätt att flyga





söndag 14 februari 2010

Vem är jag att döma?

Du bor inte själv i det där huset..
Du skickar ett mail och ber om min förståelse, du valde att inte berätta sanningen för du var så oförberedd på vart detta kunde leda.
Oförberedd?!
Dina händer på min kropp som ber mig om bekräftelse, din tunga i min mun som smakar av upphetsning blandat med smakerna från resten av min kropp där du precis varit med din vackra mun.. Du var så förberedd och medveten som man kunde vara.
Och vid vårt nästa möte då du stod framför mig med vädjande blick och undrade om allt bara hade varit en engångshändelse, om jag bara lekte.
Jag smälte och du drog med mig i den här sörjan.

Nu plötsligt vill du lägga korten på bordet och bekänna.
Du ber om nåd, förståelse och en fortsättning.
Men just nu kan jag bara tänka på henne.. lurad, bedragen, oskyldig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar