En ängel som förlorar sina vingar hittar andra sätt att flyga





torsdag 8 april 2010

Aldrig mer...

Det var längesedan nu. Längesedan du knäppte av alla klämmorna i mitt hår medan du berättade hur underbar du tyckte att jag var. Snart ett år sedan och ändå känns det som igår. Du sa att det alltid varit vi, något speciellt med oss. Du tänkte på mig när du var med henne, alltid. Jag tänkte mycket på dig också.
Så plötsligt har det gått nio månader,
och trots att jag minns det som igår så vet jag att det är över för längesedan.
Aldrig mer ska du smyga hem till mig mitt i natten,
aldrig mer ska jag ringa och säga att "du kan komma nu".
För sista gången har jag sett dig yrvaket stressa hem till henne på morgonen.
Aldrig mer ska du ändå ta dig tid att vända i dörren för att kyssa mig ömt med ett leende som lovar om nästa möte med dig.
Aldrig mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar